Busy, busy, busy - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Eva Wiersma - WaarBenJij.nu Busy, busy, busy - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Eva Wiersma - WaarBenJij.nu

Busy, busy, busy

Door: Eva Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Oktober 2013 | Australië, Noosa Heads

G'day mate,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar ik heb het gewoon te druk gehad. Rainforest tour, the Withsundays, Fraser Island en Australia Zoo in 1,5 week tijd. We hebben zo'n 1600 km afgelegd.

De reis begon in Cairns, daar zijn de tours geboekt. De eerste tour was naar de Rainforest. We hebben met een hele groep verschillende warm en koud water lakes, met watervallen, bezocht en er lekker in gezwommen. Ook hebben we door het woud gelopen, er werd verteld dat je beter geen plant kon aanraken. Dit kon namelijk een bezoekje aan 't ziekenhuis of de dood betekenen. Op het laatst waren we naar een riviertje gegaan waar (Perry) het vogelbekdier zwemt. Ik heb er 4 gezien!

Dezelfde avond namen we de Greyhound naar Airlie Beach, 11u lang comfortabel (not) in de bus gezeten. De jongen voor me had z'n stoel volledig naar achteren geklapt, dus had totaal geen beenruimte. In Airlie Beach zelf gingen we een dagje bij het strand chillen. De volgende dag begon onze tour naar de Withsundays! De boot ging naar het national park van de Withsundays, hier hebben we nog op whitehaven beach gelegen. Er was een uitkijk over de Withsundays, echt super mooi! Hagelwitte stranden en een azuurblauwe zee, met zandbanken ertussen door! De 2e dag gingen we op 2 plekken snorkelen. Ik heb nog 3 schildpadden gezien, waarvan ik er naast een heb gezwommen!

Ook die avond namen we de Greyhound, maar dit keer naar Noosa. Deze rit duurde 17 uur, maar nu had ik 2 stoelen voor mezelf helemaal vooraan, dus wel comfortabel. Donderdag begon de trip naar Fraser Island. De groep werd over 3 4WD verdeeld. Wij zaten bij de guide, de beste auto! Bij de ene auto was de bumper stuk gegaan en de andere had een lekke band. Nadat dit gefixt was, zijn we naar Lake McKenzie gegaan. Op het strand nog 2 dingoes gezien! Daarna naar de camping toe en in tenten geslapen, erg gezellig. De 2e dag zijn we naar de Indian Head geweest, een berg/heuvel achtig iets waarbij je uitkijkt over een deel van Fraser. De Eli/Hangover creek, dat is wildwater glijbaan. Een shipwreck van 109 jaar oud en the Pinnacles, sand cliffs van 700.000 jaar ofzo. Heel erg in de verte, sprongen een moeder en baby walvis uit de zee, suuper vet! De laatste dag zijn we naar Lake Wabby gegaan, eerst een wandeling van 45 min door het bos, daarna nog een klein stukje door de "woestijn" dat aan het meer vast zat, best bijzonder. Vanaf daar weer terug naar Noosa. 's Avonds was er nog een afterparty in het hostel.

Daarna nog 3 dagen gebleven in Noosa. Gisteren zijn we naar de Australia Zoo geweest, van Steve Irwin. Er was een krokodillen show, waarbij ook 1 zo'n huge krokodil was. Was echt blij dat ie achter hekken zat. Ook vlogen er allerlei tropische, gekleurde vogels door de show die allerlei trucjes deden. De beesten hebben wel echt een goed leven als je het vergelijkt met Artis. Heb mn eerste koala's en kangoeroes gezien!!! Ben ook nog op de foto geweest met een koala! Op facebook staan de foto's :)

Vanmorgen een beetje gechillt bij het zwembad en nu zitten we in de Greyhound naar Brisbane airport (jaaa, er is wifi in de bus). Vanavond vliegen we, 1600 km, terug naar Cairns. Dan worden we een ingelicht over de Crocodile Trophy, want die begint zaterdag! Heb er zin in!

Tot snel,
Liefs

• 15 Oktober 2013 - 09:48

Mir:

Wat leuk om te lezen, Eva! Fijn dat jullie zo genieten en zoveel zien.
    Een bijzondere reis! Enjoy!

• 15 Oktober 2013 - 12:48

Thea:

Gaaf hoor! Wat een ervaringen doe je daar op. Dat neemt niemand je meer af!
    Liefs, xxx

• 15 Oktober 2013 - 14:05

Emma:

Ik zei toch dat het helemaal goed zou komen!! Wat een heerlijke verhalen, geniet ervan! Kussss

• 15 Oktober 2013 - 18:11

Pamela:

Geweldig, Eva! Leuk om te lezen en goed te weten dat het nog steeds zo bijzonder is daar!1 Wat zal je moeder jaloers zijn... groetjes en geniet ervan, time flies... Pamela

• 16 Oktober 2013 - 07:16

Cora:

Waanzinnig! Geniet ervan! Dikke kus

• 16 Oktober 2013 - 12:47

Annemarie:

Hey moppie, wat hebben jullie al veel gezien!! Echt super!! Foto's zijn prachtig. Ben helemaaaal niet jaloers of zo hoor hi hi. Ben blij voor je dat je zo geniet en dit allemaal mag ervaren. Dikke kus

• 17 Oktober 2013 - 23:24

Buurman Peter:

Eva, erg mooi. Ik zit hier nu met 2 aussies, volgende week komen er nog 2 bij.
    Erg coole gekke gasten.
    Succes en geniet ervan.