Hello Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Wiersma - WaarBenJij.nu Hello Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Wiersma - WaarBenJij.nu

Hello Australia

Door: Eva Wiersma

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Goedenavond,

Wat een vlucht zeg... In Dubai moesten we 10u wachten, dus moesten een slaapplek (lees: een hard, oncomfortabel stoeltje) zoeken. Het was echter geen groot succes. Maar goed, we hadden toch nog een vlucht van 14u naar Melbourne voor de boeg, dus dachten we daar even lekker te kunnen slapen. Nou mooi niet hoor, 2 rijen voor ons zat een krijsende baby. En het wilde zn mond maar niet houden..
Vanaf Melbourne hadden we nog 1 vlucht naar Cairns en dan konden we eindelijk rusten, dachten we. Maar toen we bij "ons" hostel aan kwamen, bleek dat we helemaal niet in de computer stonden om daar te verblijven, terwijl onze reisorganisatie overal had neergezet dat we in dat hostel zouden verblijven. Bleek dus dat ze het verkeerde adres hadden doorgegeven en moesten we met de taxi naar de andere kant van de stad om naar ons goede hostel te gaan, dus daar waren we allemaal niet zo blij mee. Maar het is toch heel leuk en er zijn hele aardige mensen! Je komt echt snel met andere mensen in contact!

Oké, nu even wat positiefs: we hebben een aantal tours geboekt!! Morgen hebben we een Rainforest tour en 's nachts gaan we met de Greyhound naar Airlie Beach, dus we overnachten in de bus. Zondag hebben we een day off en de volgende ochtend vroeg vertrekken we naar the Withsundays. Deze tour duurt 2 dagen, dus we slapen 1 nacht op de boot. Dinsdagnacht nemen we de Greyhound naar Noosa. Woensdag t/m zaterdag hebben we een 4WD tour op Fraser Island. Daarna zijn we nog 2 nachten in Noosa, 1 dag gaan we naar de Australia Zoo, van Steve Irwin. Vervolgens vliegen we weer terug naar Cairns om te werken bij de Crocodile Trophy. De Crocodile Trophy is een groot wielren evenement en wij gaan helpen met de organisatie. Dit duurt tot de 28e, daarna doen we nog een tour naar Cape Tribulation en gaan we snorkelen in het Great Barrier Reef. (Ja, dit heeft heel wat geld gekost. Dus als je geld over hebt, sponser het aan dit arme meisje haha)

Over de route zijn we het trouwens ook helemaal eens! Na Cairns gaan we naar Alice Springs, daarna naar Adelaide en Melbourne. Oud en nieuw vieren we in Sydney!!! Dan ga ik naar Tasmanië toe en Patty naar Bali. We zien elkaar dan weer in Perth, waar onze reis eindigt. So excited!!

Ik betrapte vandaag mezelf dat ik ook al in het Engels dacht, wist niet dat dat zo snel ging haha!
Ik ga mn oogjes maar eens sluiten, morgen weer een drukke dag!

Good night!
Dikke kus

• 04 Oktober 2013 - 15:22

Ian:

Leuk stukje! Veel plezier!

• 04 Oktober 2013 - 16:10

Karin:

Hoi eva, vind het super van je dat je dit doet.wens je heel veel plezier en veel avontuur natuurlijk.

Ik volg je hoor!! Ik vind het leuk om iets van je te lezen.

Groetjes van Karin (moeder van Femke)

• 04 Oktober 2013 - 16:43

Cor:

leuke manier om een reisverslag te maken. Ik hou je in de gaten

• 04 Oktober 2013 - 19:09

De Looijdjes:

Hallo eva wat goed dat je na zoveel omzwerfvingen toch bent aangekomen,
    (Hoeveel kilo hahaha) op de plek Van bestemming. En met leuke tripjes voor
    De boeg waar je nog even kan genieten van je vrijheid, gaat straks voor
    Jouw het echte wekrk beginnen. Het lijkt ons een leuke job. Veel plezier
    De komende dagen love you so much bye bye big hug ron mirjam daphne
    En melvin xxx <3<3<3<3

• 04 Oktober 2013 - 21:06

Thea :

Tuterdetuut... je krijgt het druk!! Supergaaf hoor! :-)
    Dikke X

• 04 Oktober 2013 - 21:51

Robert:

Heel gaaf om dit allemaal te horen! Ben stinkjarloers!

Kanniewachten om zelf te vertrekken! Veel plezier en geniet ervan!

Cheers!

• 04 Oktober 2013 - 22:28

Rick, Cora, Nikki En Niels:

Klinkt allemaal super gaaf. Geniet er van !
    Dikke kus de Wiertjes

• 04 Oktober 2013 - 23:42

Annemarie :

Pfff, word al moe als ik het lees, hi hi.
    Nee hoor lieverd , klinkt allemaal super leuk!! Zo onwerkelijk dat je nu ECHT je droomreis aan het verwezelijke bent. Ik vind je super stoer en ben trots op je..dikke kus en heel veel plezier.